Okvir 15: Troškovi prema kvalitetu – Uvid u spremnost korisnika suda da plate
Iako se korisnici suda žale o ceni odlaska na sud, oni su daleko spremniji da plate ukoliko su zadovoljni kvalitetom pružene pravosudne usluge. Kao što je prikazano na Slika 98, 75% korisnika suda, koji kažu da je kvalitet usluge koju su dobili bio nizak, takođe iznose da su troškovi preterani. Nasuprot tome, 29% korisnika suda, koji kažu da je kvalitet bio dobar, ne smatraju da su troškovi preterani.
Gornji rezultati dovode do zaključka da će poboljšanje kvaliteta povećati ne samo zadovoljstvo korisnika već i pristup pravosuđu. Ovi rezultati ističu interakciju između efikasnosti, kvaliteta i pristupa. Korisnici, koji dugo čekaju na razrešenje spora, smatraju da su više platili, a manje bili zadovoljni. Nasuprot njima, korisnici koji su dobili brzu i kvalitetnu uslugu su zadovoljniji i uviđaju vrednost pružene usluge.
„(...)ne mogu istovremeno da radim na poslu i radim ovo [bavim se sporom], tako da gubim novac. Zato je sve to vrlo skupo, opterećujuće i zahteva mnogo vremena.” 502
„Kao što je to bio slučaj prilikom naše posete 2009. godine, nekoliko pritvorenika, koji su koristili usluge advokata po službenoj dužnosti, žalilo se na kvalitet njihovog rada; naročito što su se advokati po službenoj dužnosti sastali samo jednom sa svojim klijentima (u sudu) i ubeđivali ih da priznaju delo za koje su optuženi. I opet je delegacija čula optužbe da je izbor konkretnog advokata nametnut.“ 531